مقاله هنر درمانی
The Effectiveness of Art Therapy for Teaching Social Skills to Children With Autism Spectrum Disorder
اثربخشی هنردرمانی درحوزه ی مهارتهای اجتماعی در رابطه با کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
تاریخ انتشار : 2017
هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی هنردرمانی جهت آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان مبتلابه اوتیسم بود. این برنامه برای کودکانی طراحی شد که درتعاملات اجتماعی خود دچار مشکلات ارتباطی بودند و فرصتی را در اختیار آنان قرار داد تا بتوانند پاسخ های مناسب تری را درموقعیت های اجتماعی داشته باشند. این روش بصورت گروهی در میان همسالان اجرا شد تا بتوانند تجربیات خود را در زمینه تعاملات اجتماعی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یافته های بدست آمده حاکی از آن بود که توانایی این کودکان بطرز قابل ملاحظه ای افزایش یافت، ضمن اینکه کاهش چشمگیر بیش فعالی و عدم تمرکز در آنان را نیز شاهد بودیم.
گردآوری و ترجمه خلاصه: سهیلا تهرانی ( کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت )
اصل مقاله به زبان انگلیسی را می توانید در لینک زیر ببینید
منابع مطلب